رئیس کل دادگستری استان فارس مشکلات قضایی 68 تن از بسیجیان، ایثارگران و خانواده شهدا را بررسی کرد

17:48 - 08 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۳۵۰۹۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس بمناسبت هفته بسیج و با همکاری بسیج حقوقدانان و دفتر حمایت قضایی از ایثارگران سپاه، در دیدار با 68 نفراز بسیجیان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا مشکلات قضایی آنان را بررسی و پیگیری کرد.

خبرگزاری میزان – رئیس کل دادگستری استان فارس بمناسبت هفته بسیج و با همکاری بسیج حقوقدانان و دفتر حمایت قضایی از ایثارگران سپاه با 68 نفراز بسیجیان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا جهت بررسی و پیگیری مشکلات قضایی آنان دیدار کردند.

در این دیدار عمومی که با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس ، 3 تن از معاونان قضایی، قاضی حوزه ریاست و اعضای بسیج حقوقدانان استان  برگزارشد در راستای تأکیدات ریاست قوه قضاییه و برنامه های سند تحول قضایی مبنی بر تکریم ارباب رجوع و دیدار های مستقیم و بی واسطه با  اقشار مختلف مردم دستوراتی با هدف رفع مشکلات قضایی صادر شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در حاشیه این دیدار با تأکید بر حفظ فرهنگ و اعتقاد بسیجی تحت لوای رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: همه موظفیم و باید به دنبال ارتقای شأن و منزلت بسیج و خانواده‌های شهدا بعنوان کسانی که روزی برای این کشور هزینه دادند باشیم و این امر باید بصورت ویژه در سایر نهادها و ادارات نیز دنبال شود.

وی در ادامه افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بهترین و مخلص ترین جوانان برای حفظ کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی با تمام توان در عرصه های جنگ تحمیلی حضور یافتند و بعد از جنگ نیز بسیجیان با بصیرت و آگاهی لازم در تمامی عرصه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی ودفاعی فراز و نشیب هایی ر ا پشت سر گذاشته اند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی بخصوص شهدای مدافع امنیت، افزود: در مجموعه قضایی استان همه ی تلاش ها معطوف به کاهش مشکلات مردم شده و در این بین رسیدگی به مشکلات بسیجیان عزیز، ایثارگران و خانواده های معظم شهدا تکلیفی بر عهده مسئولان است .

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با تأکید بر اینکه بررسی مشکلات مردمی و صدور دستورات در قالب دیدارهای عمومی در دستور کار است تاکید کرد: دیدارهای عمومی و ارتباط چهره به چهره با مراجعان ارتقای اعتماد بیشتر مردم را پی خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین از اجرای برنامه مشابه در حوزه های قضایی سراسر استان خبر داد و بیان کرد: با ابلاغ برنامه های هفته بسیج به حوزه های قضایی امروز همزمان روسا و دادستان های 48 حوزه قضایی مشکلات حقوقی بسیجیان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران را بررسی کردند.

مسئول بسیج حقوقدانان استان فارس نیز با تقدیر از همت مدیریت ارشد قضایی استان و حمایت های حقوقی و قضایی از اقشار مختلف بسیج  برنامه های هفته بسیج در دادگستری استان را با کیفیت تر از سال‌های گذشته توصیف کرد.

سرهنگ روح اله مهبودی با اشاره به اینکه یکی از همکاری‌های مشترک  دادگستری استان فارس با مجموعه بسیج حقوقدانان در قالب طرح هر مسجد یک حقوقدان باعث آگاهی بخشی های حقوقی و قضایی به مردم و رشد مصالحه پیش از تشکیل پرونده قضایی در محلات و همچنین کاهش ورودی پرونده به مجموعه قضایی شده است، اضافه کرد: این طرح با جدیت بیشتر در دستور کار خواهد بود و از ظرفیت ائمه جماعات مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و بسیج محلات استفاده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

۸۰۰ زندانی در استان فارس با پابند الکترونیک از زندان آزاد شدند

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *